753) The fascination of revolution.(বিপ্লবের মোহ।)_ Written by Junayed Ashrafur Rahman

753 http://politicsforthepeoplejunayedmn1.blogspot.com/ ) The fascination of revolution.(বিপ্লবের মোহ।)_ Written by Junayed Ashrafur Rahman https://mywritingsjunayedmn1.blogspot.com/2019/12/about-me-junayed-ashrafur-rahman.html ✒ 


“The movement to bring about a revolution in society and the state does not often succeed.”


Society and state system run through certain rules, policies, and laws. 


If suddenly someone wants to change the rules, then there are many conflicts. It could be an ideological conflict, or it could be a political conflict. 


Because, when it comes to social and state revolution, the rules and policies that exist, the interests of the people concerned with those rules and policies are disturbed. 


Therefore, those whose interests are disturbed eventually become the enemies of the social and state revolutionaries. 


For this reason, it can be seen that those who want to revolutionize the society and the state, are plagued with problems in their personal lives. 


Especially in the current era of globalization, when one tries to make a social and state revolution, one has to face a massive difficulty. 


Like revolutionary Che Guevara, he was a doctor (physician). The status of a doctor is very high in society and state. But Che Guevara left medicine and started the state revolution. But he could not do anything through that revolution, rather he was oppressed by other revolutionaries. 


He was unable to revolutionize the society, he was unable to revolutionize the state. He was unable to lead a normal life. Likewise, he had to live like a thief and robber, but he could have served people in any country by adopting the profession of medicine. Instead of doing that, he lived like a thief and robber. 


There is no need to be such a revolutionary if anyone has to live like a thief and a robber while making a social and state revolution. 


It is better to tutor people from house to house, it is much better to earn money by doing small jobs. 


There is no need to be such a revolutionary and live a nasty life. It is not a noble life. 


So, all the fanciful words about social and state revolution, they are of no use in the real life of people now. 


They are like a kind of fantasy, fantasies that keep people away from real thoughts and encourage us to seize state power through unrealistic thoughts. 


There can be no justification for making one's life miserable by being swayed by such thoughts and words. 


Therefore, in this era of globalization, the state's desire to bring about a social revolution is nothing but a kind of fantasy. 


So, everyone should refrain from the delusional fantasy of state and social revolution. 


More than that, being able to serve the society through one's ability is the greatest humanity. ©️All Right Reserved by Junayed Ashrafur Rahman


24°33'58.6"N 90°41'30.4"E


My home Location ✒ https://parg.co/UdXS , But I don't live here. Rented out to other people.


Nandail Municipality, Mymensingh, Bangladesh.


Junayedmn1@gmail.com


+8801611112262


My Writings ✒ https://www.blogger.com/profile/11734624718328723069 


702) My success in writing. (লেখালেখিতে আমার সাফল্য।) – Written by Junayed Ashrafur Rahman ✒ https://literatureforalljunayedmn1.blogspot.com/2023/06/702-my-success-in-writing-written-by.html


707)After the fantasy of ministry.(মন্ত্রিত্বের ফ্যান্টাসির পরে।)– Written by Junayed Ashrafur Rahman ✒ https://mytimemyexperiencesjunayedmn1.blogspot.com/2023/06/707after-fantasy-of-ministry-written-by.html



636) About the intellectual property of my writing.(আমার লেখার মেধাস্বত্ব সম্পর্কে।)— Written by Junayed Ashrafur Rahman ✒ https://parg.co/UdXG 


637)Win prizes.(পুরস্কার জিতুন।) - Written by Junayed Ashrafur ✒ https://parg.co/UdwF


667)Case against AI ChatGPT. (এআই চ্যাট জিপিটির বিরুদ্ধে মামলা।) – Written by Junayed Ashrafur Rahman ✒ https://parg.co/U3oD http://ow.ly/Zawy104u7kO




#Intellectualproperty #Literature #Law #Contract #Writing #Wisdom


“সমাজে ও রাষ্ট্রে বিপ্লব ঘটাতে চালা অনেক সময় সফল হয় না।” 


সমাজ ও রাষ্ট্র ব্যবস্থা কিছু নিয়ম নীতি ও আইনের মাধ্যমে চলে।


হঠাৎ করে কেউ যদি সেই নিয়ম নীতি পরিবর্তন করতে চায়, তাহলে অনেক ধরনের সংঘাত হয়। সেটা হতে পারে আদর্শিক সংঘাত অথবা সেটা হতে পারে রাজনৈতিক সংঘাত। 


কেননা সামাজিক ও রাষ্ট্রীয় বিপ্লব ঘটাতে গেলে যে নিয়ম নীতি আছে, সেই নিয়ম নীতির সঙ্গে সংশ্লিষ্ট ব্যক্তিদের স্বার্থের ব্যাঘাত ঘটে। তাই যাদের স্বার্থের ব্যাঘাত ঘটে ওরাই শেষে সামাজিক ও রাষ্ট্রীয় বিপ্লবীর শত্রুতে পরিণত হন।


এই কারণে দেখা যায়, যারা সমাজ ও রাষ্ট্রে বিপ্লব ঘটাতে চাচ্ছেন, তাদের ব্যক্তিগত জীবনে সমস্যায় জর্জরিত হয়।


বিশেষ করে বর্তমানের এই গ্লোবালাইজেশনের যুগে যখন কেউ সামাজিক ও রাষ্ট্রীয় বিপ্লব ঘটানোর চেষ্টা করেন, তখন তিনিকে বিরাট ধরনের সমস্যার সম্মুখীন হতে হয়। 


যেমন বিপ্লবী চে গুয়েভারা তিনি ছিলেন একজন ডাক্তার। একজন ডাক্তারের মর্যাদা অনেক উপরে সমাজ ও রাষ্ট্রের মধ্যে। অথচ চে গুয়েভারা ডাক্তারি ছেড়ে দিয়ে রাষ্ট্রীয় বিপ্লবে নেমেছিলেন। কিন্তু সেই বিপ্লবের মাধ্যমে তিনি কিছুই করতে পারেননি, বরং তিনি অন্যান্য বিপ্লবীদের দ্বারা নিগৃহীত হয়েছিলেন।


তিনি না পেরেছিলেন সমাজে বিপ্লব ঘটাতে, না পেরেছিলেন রাষ্ট্রের বিপ্লব ঘটাতে। আর না পেরে ছিলেন স্বাভাবিক জীবন যাপন করতে। তিনিকে চোর ডাকাতের মতো জীবন যাপন করতে হতো, অথচ তিনি চাইলে যে কোন দেশে ডাক্তারি পেশা অবলম্বন করে মানুষের সেবা করতে পারতেন। সেটা না করে তিনি চোর ডাকাতের মতো জীবন যাপন করেছিলেন।


সমাজ ও রাষ্ট্রীয় বিপ্লব ঘটাতে গিয়ে অবশেষে যদি চোর ডাকাতের মতো জীবন যাপন করতে হয়, তাহলে এরকম বিপ্লবী হওয়ার কোন দরকার নাই।


এরচেয়ে মানুষের বাড়ি বাড়ি গিয়ে টিউশনি করা ভালো, এরচেয়ে মানুষের ছোটখাট কাজ করে টাকা উপার্জন করা অনেক ভালো।


এরকম বিপ্লবী হয়ে নিকৃষ্ট জীবন যাপন করার কোন দরকার নাই। এটা কোন মহৎ জীবন না।


 তাই সামাজিক ও রাষ্ট্রীয় বিপ্লব সংক্রান্ত যতগুলো মোহময় কথা আছে, সেগুলো এখন মানুষের বাস্তব জীবনে কোন কাজে আসে না। 


সেগুলো এক ধরনের ফ্যান্টাসির মতো,যে ফ্যান্টাসিগুলো মানুষকে বাস্তব চিন্তা থেকে দূরে রাখে এবং অবাস্তব চিন্তার মাধ্যমে রাষ্ট্রক্ষমতা দখল করার প্ররোচনা দেয়।


 এই ধরনের চিন্তাভাবনা ও কথাবার্তার দ্বারা প্ররোচিত হয়ে নিজের জীবনকে দুর্বিষহ করার কোন যুক্তি থাকতে পারে না।


তাই এই গ্লোবালাইজেশনের যুগে রাষ্ট্রের সামাজিক বিপ্লব ঘটাতে চাওয়া এক ধরনের ফ্যান্টাসি ছাড়া কিছুই না। 


তাই প্রত্যেকেরই উচিত রাষ্ট্রীয় সামাজিক বিপ্লব নামক মোহময় ফ্যান্টাসি থেকে নিজেকে বিরত রাখা।


এরচেয়ে নিজের যোগ্যতার মাধ্যমে সমাজের সেবা করতে পারাই হচ্ছে সবচেয়ে বড় মানবিকতা। ©️All Right Reserved by Junayed Ashrafur Rahman


24°33'58.6"N 90°41'30.4"E


My home Location ✒ https://parg.co/UdXS , But I don't live here. Rented out to other people.


Nandail Municipality, Mymensingh, Bangladesh.


Junayedmn1@gmail.com


+8801611112262


My Writings ✒ https://www.blogger.com/profile/11734624718328723069 


702) My success in writing. (লেখালেখিতে আমার সাফল্য।) – Written by Junayed Ashrafur Rahman ✒ https://literatureforalljunayedmn1.blogspot.com/2023/06/702-my-success-in-writing-written-by.html


707)After the fantasy of ministry.(মন্ত্রিত্বের ফ্যান্টাসির পরে।)– Written by Junayed Ashrafur Rahman ✒ https://mytimemyexperiencesjunayedmn1.blogspot.com/2023/06/707after-fantasy-of-ministry-written-by.html



636) About the intellectual property of my writing.(আমার লেখার মেধাস্বত্ব সম্পর্কে।)— Written by Junayed Ashrafur Rahman ✒ https://parg.co/UdXG 


637)Win prizes.(পুরস্কার জিতুন।) - Written by Junayed Ashrafur ✒ https://parg.co/UdwF


667)Case against AI ChatGPT. (এআই চ্যাট জিপিটির বিরুদ্ধে মামলা।) – Written by Junayed Ashrafur Rahman ✒ https://parg.co/U3oD http://ow.ly/Zawy104u7kO




#Intellectualproperty #Literature #Law #Contract #Writing #Wisdom 

Comments

Popular posts from this blog

100) HAPPY 💯TH BIRTHDAY TO THE FOUNDING FATHER Bangabandhu Sheikh Mujibur Rahman.- Written by Junayed Ashrafur Rahman

432) Open a letter to stop and control offensive activities in the east-northern side of India ✒